Nogi, stopy – zadbane


Stanowią prawdziwy atut damskiej urody, bo dla wielu panów stopy to jeden ze szczególnie zmysłowych wabików. Dlatego warto poświęcić im dużo uwagi i nie żałować czasu na czułą pielęgnację. Nie zawsze poświęcamy tyle uwagi, ile należy. Zapominamy, że to od nich zależy np. stan kręgosłupa. Zadbaj więc o stopy nie tylko dla urody, ale i zdrowia.

ŻYLAKI, to problem nie tylko nie tylko estetyczny. To poważna choroba układu krwionośnego.

     Zaczyna się od ciężkich nóg
… sygnał alarmowy stanowią pajączki – cienkie niebieskie żyłki na łydkach. Następnym etapem choroby są żylaki.
… wypukłe żyły i zgrubienia to skutek powiększenia się żylaków. Mogą pojawiać się bóle i skurcze nóg, które nie ustępują nawet po długim wypoczynku.
… najczęstsze powikłania choroby żylakowej to owrzodzenia podudzi, trudno  gojące i bolesne rany.

     Jak się chronić?
… świetne są ćwiczenia pobudzające mięśnie nóg i krążenie krwi, np. skakanie na skakance, rowerek, nożyce.
… prawidłowa waga ciała. Nadwaga utrudnia krążenie krwi. Jedz paprykę, morele, pij sok z aronii – produkty te bogate są w wit. C i B6, które uszczelniają ścianki żył.


… rzuć palenie. Substancje z nikotyny sprawiają, że żyły szybciej wapnieją, a zastawki stają się mniej elastyczne.
… często zmieniaj pozycje nóg. Jeśli pracujesz siedząc,zadbaj o wygodne krzesło. Siedzisko nie powinno uciskać ud. Staraj się nie zakładać nogi na nogę. Gdy masz pracę „stojącą”, przestępuj z nogi na nogę. Co godzinę wykonaj kilka przysiadów.


nogi do góry! W zapobieganiu żylakom bardzo ważne jest ułatwienie odpływu krwi z żył kończyn dolnych. Staraj się kilka razy dziennie przez 3-5 minut wypoczywać ze stopami ułożonymi powyżej linii serca.


Sauna? Raczej nie. Nadmiar ciepła powoduje rozszerzenie się żył.


… noś wygodne buty – z szerokimi noskami, na obcasach wysokości 2,5-3 cm.


… zrezygnuj z obcisłej bielizny i spodni. Nie noś skarpet i pończoch z mocnymi ściągaczami.


… stosuj kąpiele ziołowe dla nóg (15 20 minut). Najlepiej z naparu kwiatów kasztanowca, arniki, nagietka lub skrzypu polnego (2 łyżki suszonego ziela na litr wody: parz 10 minut). Wody w misce powinno być tyle, by sięgała do połowy łydek. Zioła wzmacniają i uszczelniają żyły, pobudzają krążenie krwi.


… rano i wieczorem bierz prysznic – na przemian chłodny i ciepły. Strumień wody prowadź od palców nóg w górę. Zacznij od ciepłej wody.

Czas na badania?

Jeśli zauważyłaś u siebie pierwsze oznaki choroby żylakowej, zgłoś się do chirurga naczyniowego lub flebologa (specjalisty od chorób układu żylnego). We wczesnym stadium łatwo zatrzymać chorobę, dzięki uciskowym rajstopom lub podkolanówkom oraz lekom wzmacniającym naczynia krwionośne.
 

    WYSOKIE OBCASY? TYLKO OD ŚWIĘTA!
   W
butach na wysokich obcasach ciężar ciała przesunięty jest na przednią część stopy. Nadmierny nacisk sprzyja powstawaniu odcisków, nagniotków i pęcherzy. Obciążone palce wykrzywiają się, stawy obrzmiewają i sztywnieją. Jeśli buty mają wąskie czubki, mogą pojawić się bolesne guzki między palcami (nerwiaki). Pod wpływem silnego nacisku powstają halluksy i tworzą się tzw.palce młoteczkowate.
  

….. BĄBLE na pięcie można zlikwidować, przykładając na noc kompres z zgniecionego miąższu chleba, wymieszanego z odrobiną mleka i krochmalem.
                       PUDER ZMNIEJSZY pocenie się stóp.
D
o słoiczka wsyp:30g talku, 10g bolus albo alba, 5g tlenku cynku (kupisz je w aptece). Zakręć wieczko i wstrząśnij nim, by proszki wymieszały się. Pudrem obsypuj stopy wieczorem.Dzięki temu nie będą się pocić i puchnąć.

PROSTO Z NATURY.
 …..
Do 1 litra ciepłej wody dodajemy sok wyciśnięty z jednej cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek, 4 łyżki pełnotłustego mleka, łyżeczkę cynamonu. Moczymy stopy przez 15 minut, następnie myjemy wodą z mydłem.
Taka kąpiel wygładza stopy i zmniejsza ich potliwość.

MASECZKI NA STOPY.
Z siemienia lnianego …..
jeśli twoje stopy są suche i nie pomagają nawilżające kremy, przygotuj im kompres z siemienia lnianego (do kupienia w aptekach i sklepach zielarskich). Pół szklanki ziarenek ugotuj w dwóch litrach wody mineralnej. Gdy powstanie kleik, przecedź go i dodaj do niego 2-3 kapsułki witaminy A+E. Maskę nałóż na 20 minut, potem stopy możesz przykryć folią.
Taki okład warto robić raz w tygodniu. Efekty widać już po pierwszym zabiegu.


Z listkami mięty ….. zmęczonym nogom ulgę przyniesie zimny okład ziołowy. Schłodzony jogurt naturalny wymieszaj z rozgniecionymi listkami świeżej mięty, rozmarynu lub rumianku i nałóż papkę na stopy. Po 15 minutach zmyj ją chłodną wodą. Stosuj ją zawsze gdy nogi są „ciężkie”.

Jeżeli w mroźne, zimowe dni  marzną ci stopy nie musisz nosić podwójnych skarpetek. Wystarczy, że wsypiesz do nich odrobinę zmielonej gorczycy, a chłód ci nie dokuczy.

Podobny link:

Żylaki

Autor: JaGa Opublikowano: Luty 13th, 2014

Żylaki

Żylaki w znacznym stopniu przekazane są nam genetycznie, podobnie jak uroda, czy też iloraz inteligencji. Według światowych statystyk ponad połowa ludzi cierpi na to schorzenie.    Żylaki kończyn dolnych zarysowują się pod skórą w postaci bruzd żylnych z czasem napęczniałych i bolących, nieciekawie na naszych nogach []

3 myśli na temat “Nogi, stopy – zadbane

  1. Tyle waznych informacji zamieściłas! Chciałoby się wydrukowac i powiesic w łazience do czytania i stosowania stale. 😉
    ))

    Polubienie

    1. Joasiu bardzo dobra myśl 🙂 A jak się już naumiemy na pamięć to będziemy to robić odruchowo, codziennie…
      Pozdrowionka.

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s