Powiedz „nie” wiosennemu zmęczeniu!

 

Owoce i warzywne koktajle oraz serek – słodka awanturka dodadzą energii, zaspakajając dzienne zapotrzebowanie na witaminy i mikroelementy.

Zielona herbata…   bez trudu możemy ją dostać w sklepie, a picie jej jest wyjątkowo zdrowe. Ma działanie pobudzające ,oczyszcza organizm oraz ułatwia trawienie. W sklepach dostępne są oryginalne herbaty chińskie i japońskie. Równie dobra jest ekspresowa zielona herbatka z torebek.
Zieloną herbatę wystarczy parzyć przez 2-3 minuty. Dłuższe parzenie uwalnia z listków goryczkę, która psuje smak herbaty.

Owoce i warzywa… Koktajle warto pić każdego ranka, jeszcze przed zjedzeniem śniadania. Sok wyciśnięty z pomarańczy i grejpfruta, skutecznie pobudza i orzeźwia. Równie dobry jest sok pomidorowy wymieszany z pokrojoną w drobną kostkę łodygą selera naciowego. Seler naciowy można zastąpić ogórkiem. Dodatkowo warzywny koktajl można zaostrzyć kilkoma kroplami soku cytrynowego.

Serek – słodka awanturka…   Można zjeść na śniadanie lub lekki lunch. Jednego banana należy rozgnieść widelcem lub pokroić w plasterki, dodać opakowanie twarożku (150 g) oraz sok wyciśnięty z jednej pomarańczy i wszystko dobrze wymieszać. Twarożek wzbogacamy jeszcze kawałkami jabłka czy gruszki, orzeszkami, ziarnami słonecznika czy kilkoma kroplami oliwy z oliwek.


8 myśli na temat “Powiedz „nie” wiosennemu zmęczeniu!

  1. Jakoś z samego rana nie chce mi się nic przyrządzać poza zwykłym śniadaniem. Szkoda, że nie mam jakiejś Marysi, która by mi to przygotowała.Smakowicie i zdrowo pozdrawiam.

    Polubienie

    1. W takim przypadku…Małgosia pomocną byłaby…:)))Radę też znalazłam,trzeba albo wcześniej wstawać,albo póżniej śniadanie jadać…..Pozdrawiam!

      Polubienie

  2. Hmmmm, ten serek dośc prosty ale brzmi ciekawie i może być to całkiem dobre :3 I właśnie przypomniało mi się lato i porzeczki… ( no tak, tu mowa o wiośnie, a ja już zaczynam o lecie, no ale jakkolwiek ) i te jagoooosy w smietanie, albo truskawki i maliny. Ostatnio się zastanawiam, czy w jogurt dało by się wetknąć porzeczki czerwone, mniemam że mógłby wyjśc z tego ciekawy efekt smakowy. A co do szpitala, cóż… nadal tam jestem, jestem w swojej sali, ale mam laptopa i sobie mogę siedzieć w internecie, więc jestem szczęśliwa 😀

    Polubienie

    1. Już nie długo będzie i lato,zleci nie wiadomo kiedy….a eksperymentowanie w kuchni,jest nawet wskazane! Jak będę szła teraz (nie daj Boże) do szpitala,konieczno-zakup laptopa,wtedy i straszno nie będzie.Pozdrawiam i życzę dużo zdrówka!

      Polubienie

  3. Sok pomidorowy to pijam dość często ( kiedyś piłem go codziennie ), lecz wolę go na ostro z odrobiną chili lub tobasco i koniecznie z solą morską. To idealne źródło naturalnego potasu jak dla mnie 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s