Inne ryby

„Ryba po grecku” – czyli smażona z warzywami

Autor: JaGa Opublikowano: Grudzień 23rd, 2009

„Ryba po grecku” – czyli  smażona z warzywamiDo dzisiaj nie wiadomo skąd wzięła swoją nazwę tak przygotowywana ryba. Gdybyśmy spytali rodowitego Greka, czy jadł „rybę po grecku”?, odpowiedziałby, że tak, ale tylko u nas  …    Ryba po grecku podobnie jak ruskie pierogi czy też fasolka po bretońsku – nie mają nic wspólnego z krajami, z których ponoć pochodzą. Znawcy []

Kotleciki rybne i kiełbaski rybne

Autor: JaGa Opublikowano: Marzec 27th, 2010

Kotleciki rybne i kiełbaski rybneNie muszę chyba nikomu nadawać, że ryba to samo zdrowie. Zresztą już o tym napisałam (tu: Polub ryby ! ). Dzisiaj chcę Wam opowiedzieć, jak zrobić ją troszku inaczej. Jak nie którzy już wiedzą z mojej wcześniej notki (tu: Ryba smażona w ocet zaprawiona ) dostałam dość sporo ryby, która czerniakiem się zwie i zrobiłam z niej []

Ryba smażona w ocet zaprawiona

Autor: JaGa Opublikowano: Marzec 3rd, 2010

Ryba smażona w ocet zaprawiona      Daleko, bo w morzach północnych, rybka sobie żyła i nawet, dobrze sobie radziła. Pewnego razu jednak pewien rybak młody, a zięciem mym zwany, będący w Norwegii (nie na wczasach, chyba?!), rybki sobie łowił i właśnie ją złowił.    A ta ryba czarniakiem się zwała i już kiedyś babcia ją miała. Ponieważ bardzo tę []

Ryba gotowana na parze

Autor: JaGa Opublikowano: Listopad 19th, 2011

Ryba gotowana na parzeKiedy pytano pewnego Japończyka, skąd się bierze okrągła szczupłość i piękne gęste włosy u Japonek, odpowiedział: ” bo żywią się głównie rybami morskimi i innymi owocami morza „. Ryby nie tuczą ! Na przykład 100 g dorsza dostarcza zaledwie 70 kalorii, a szynki – około 340 kalorii. Więcej w temacie ryb znajdziecie tu: Polub []

Rybne placki po tajsku

Autor: JaGa Opublikowano: Lipiec 2nd, 2011

Rybne placki po tajsku

Przepis ten znalazłam w jednym z moich gazetowych wycinków, i spodobał mi się … 🙂   Składniki: ♦  60 dag filetów z łososia lub białej ryby (dorsz, morszczuk)  ♦ 4 cebulki dymki  ♦ 1 duży pomidor  ♦ 2 łyżki oleju  ♦ 2 łyżeczki dżemu z pigwy lub sosu słodko-kwaśnego  ♦ 5 kromek chleba []

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s