Cukinia mięsem nadziana

 

 https://i0.wp.com/gfx.dlastudenta.pl/photos/dlastudentki/kulinaria/glowne/cukinia.jpg  Cukinia jest dobra niemalże do wszystkiego. Możemy ją zrobić w słojach, używając zalewy takiej jak na korniszony Korniszony Korniszony. Świetnie smakuje zrobione z nią leczo Leczo z cukinią a jeśli pikantniej ją przyprawami potraktujemy, to i okaże się, że wcale nie jest ona taka mdła.

cukinia faszer._2

CUKINIA FASZEROWANA

Składniki:

 2 cukinie (młode) ok. 30 dag mielonego mięsa 1 duża cebula  2-3 ząbki czosnku  natka pietruszki i koperku  2 duże, mięsiste pomidory ser żółty (u mnie gouda)  ok. 20 dag pieczarek  pieprz, sól, czerwona słodka papryka w proszku (może być ostra), oregano, tymianek, majeranek  olej do smażenia.

Przygotowanie:

1.  Cukinie umyć, osuszyć, przekroić wzdłuż na pół, odciąć końcówki, wydrążyć miąższ (nie wyrzucać), aby powstały takie łódeczki. Środki łódeczek dobrze posolić i niech tak sobie poleżą, aż wytworzy się w nich sok, który potem wylewamy a podczas pieczenia cukinii nie będzie ona nam się tak „pocić” i będzie miała lepszy smak.

2.  Cebulę i czosnek obrać, posiekać, wrzucić na patelnię z odrobiną oleju, chwilę podsmażyć, dodać umyte pokrojone pieczarki. Wszystko razem smażyć kilka minut. Przełożyć do innego naczynia.

3.  Na tę samą patelnię (po pieczarkach) wrzucić mielone mięso, sparzone i obrane ze skórki, pokrojone w kostkę pomidory, oraz wydrążony wcześniej miąższ z cukinii. Wszystko to razem dusimy, dopóty – dopóki powstały płyn nam nie wyparuje (poddajemy tzw. redukcji).

4. Pod koniec smażenia (10-15 min) dodajemy pozostałe składniki, czyli: farsz pieczarkowy, natkę pietruszki i koperku, pieprz (sporo), sól i pozostałe przyprawy. Wszystko razem dokładnie mieszamy i jeszcze 5 minut podsmażamy na wolnym ogniu.

5.  Gotowe łódeczki z cukinii nadziewamy farszem, kładziemy na blachę wysmarowaną odrobiną oleju i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st. Wierzch posypujemy startym żółtym serem, który możemy posypać mieloną czerwoną papryką. Zapiekamy około 15-20 minut, aż ser się roztopi.

Podajemy na gorąco posypane natką pietruszki.

20 myśli w temacie “Cukinia mięsem nadziana

    1. Co prawda, to ja na swoim ogródku cukinii nie mam (za mało miejsca), ale wiem, że nieźle w tym roku obrodziła, bo koleżanka się nią ze mną raczy. U niej też pięknie obrodziła tego roku.
      Cieplutko pozdrawiam.

      Polubienie

  1. Z przepisu skorzystam, dziękuję 🙂
    Ja cukinię dodaje do fileta drobiowego i pora i robię risotto, bardzo dobre. Lubię też taką młodą cukinię w plastrach natartych Vegetą usmażyć na oliwie i zajadać. Szybko i smacznie. Imieninowym gościom do kolacji przy mięsku położyłam właśnie w takiej postaci cukinię i fasolkę szparagową z bułką tartą jako dodatki. Zniknęły z talerzy w pierwszej kolejności.
    Pozdrawiam Marylko 🙂

    Polubienie

    1. Aniu wiem, że nie przepadasz a cukinią, bo jest dla Ciebie „mdła”. No nie wiem ale ja ją jadłam i wcale, ale to wcale dla mnie nie była mdła.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Polubienie

      1. JaGuś, od dłuższego czasu przyrządzam dania bardzo pikantne, więc na pewno cukinię bym zrobiła na ostro. W jednym z marketów kupuję w niewielkiej buteleczce sos chilli z ananasem i nawet dodaję go do mizerii zamiast śmietany czy jogurtu.
        Ilekroć w sklepie widzę jakąś nową przyprawę, mam ochotę ją kupić i wypróbować. Nie wiem, jak kiedyś mogłam jeść mdłe potrawy. Ostatnio mąż z ledwością zjadł bardzo pikantny bigos, bo z rozmachem nasypałam do niego pieprzu cayenne. Na szczęście, na drugi dzień był łagodniejszy.
        Buziaczki.

        Polubienie

Dodaj komentarz